-->

Gel gör beni Lost neyledi

sonu kesinlikle bok gibi olmayan dizidir. beklentilerin farklılığından sebep çok farklı yorumlar 

 

alabilir orası ayrı. 

Tumblr_l6wl0hswqq1qzneulo1_500

şimdi ne yalan söyleyeyim finali izlediğimde bende de derin bir hayal kırıklığı oluşmuştu. o kadar çok 

 

malzeme vardı ki elde hepsinin bağlandığı o mükemmel sonu istiyorduk hepimiz. yüzlerce alternatif vardı 

 

elde; o zaman neden böyle senelerin beklentisine cuk oturan bir finalle karşılaşamadık? finalin 

 

finaline kadar; son saniyeye kadar bir şeyler beklemeye devam ettim, sonrasında ek bir on dakika 

 

beklemeye de uzunca bir süre devam ettim. ama şimdi bakıyorum da "hayır! lost'un finali kötü değildi." 

 

diyebiliyorum. lost bir süreçti. yayınlandığı süre boyunca o kadar fazla şey yaşattı ve düşündürttü ki 

 

bize ona dair güzel olan da buydu. senaristleri de nabzı ölçe ölçe büyük harmanlamalarla ilerleyen sen 

 

ben gibi insanlardı aslında. yani pekala bizim teorilerimizden biri final olabilirdi. peki öylesine her 

 

şeyin bağlandığı bir final ne kadar tatmin edecekti bizi? bence o an için tatmin olmuş olacaktık ama 

 

geride kalan altı sezonun değeri ve yaşattıkları da bir netliğe ve hatta dünyevi algıya diyeyim, 

 

bağlandığı için o rengini kaybedecekti. bir kez bittikten sonra losttan bahsedilirken onu altı 

 

senesiyle değil finaliyle anacaktık. ha hala daha anıyoruz ama atıyorum kalkıp da " ya işte mu'ya 

 

uygarlık getiren dünya dışı "enşınt" uygarlıklardan kalma son gezgin adada geçen bi dizi" bıdı bıdı 

 

gibi bir şey söyleyemiyoruz. gerçi "hacı meğer bunlar araftaymış" diyen gözünü sevdiğim(!) arkadaşlar 

 

da yok değil ama... 

Araya 2 kişilik oyunlar sıkıştırıyorum.

hayallerimizi ve olasılıklarımızı çalmadı adamlar, sonun da ötesini gösterdiler aslında. biz onların 

 

bize verdiklerinden öncesini istiyorduk onlarsa "her şeyin sonu önünde sonunda budur, değilse de zaten 

 

önemi yoktur dediler." özetle en sonu biliyoruz artık ama ne nedendir gibi soruların cevaplarını sadece 

 

onlardan alamamış oluyoruz. hala kafamızda doldurabileceğimiz çok yer var. güzel olan ve lost'a yakışan 

 

bence cidden bu finaldi. o anda kabullenemedim ama şimdi anlıyorum daha da bi saygı duyuyorum.

 

ekleme: insanoğlu işte, zaten durmadan sorguluyor, çözmek istiyor, netlik istiyor. ama aklımız o kadar 

 

azına yetiyor ki. içimizde bi parçanın losttan kesin cevaplar beklemesi ve her detayın aydınlatıldığı 

 

bi ilerleyiş istemesi bile yetersizliğimizi tatmin arzumuzu bir kez daha kanıtlıyor. evet evet, lost bu 

 

yüzden mükemmel.

0 hanım yorum yapmış: